Ny kund: ett av landets tyngsta varumärken

2017-09-28

Succéfestivalen Sweden Rock inleder ett samarbete med oss på Mustasch. Inledningsvis handlar det om att ta fram det grafiska temat för SRF 2018 och det är i princip första gången som de tar hjälp utifrån. Behöver vi säga att vi är stolta och glada?

Sweden Rock är Skandinaviens största hårdrocksfestival. Besökare från ca 50 länder kommer till Sölvesborg och bjuds på runt 80 konserter i en mix av rock-genrer. Den vänskapliga atmosfären och den höga servicenivån har blivit festivalens främsta signum. Utöver den årliga festivalen har Sweden Rock ett tidningsmagasin, drycker och livsstilsprodukter samlade under sitt varumärke.

Vår marknadsstrateg Sofia Persson är kundansvarig för Sweden Rock. Hon har svårt att dölja sin förtjusning:
– Det här är ett hedrande och lustfyllt uppdrag att få. Att Sweden Rock Festival är en festival i världsklass känner de flesta redan till. Men det är också en genomproffsig och affärsmässigt vass verksamhet som har vårdat sitt varumärke mycket väl genom åren. Att vi på Mustasch nu har fått förtroendet att ytterligare vässa ett varumärke som redan är så älskat och väl inarbetat är inte något vi tar lätt på.

Sofia Lindqvist Lacinai som är marknads- och kommunikationsansvarig på Sweden Rock fyller på:
– Vi har producerat det mesta av vår marknadsföring internt tidigare år och känner nu att det är dags att växla upp och ta in en byrå för att höja nivån ytterligare. Valet föll naturligt på Mustasch. De har både den kreativa idéhöjden och den strategiska förståelsen för hur ett autentiskt, starkt varumärke som Sweden Rock Festival bör vidareutvecklas.

– Sen har de ju också ett namn som känns igen och är helt rätt i Hårdrockssverige, avslutar Sofia Lindqvist Lacinai och ler.