Svenska kyrkan bygger spa – Mustasch sköter marknadsföringen

2017-12-01

I september 2018 öppnar Svenska kyrkans första spa – Andrum – på Stiftsgården Åkersberg i Höör. Anläggningen, som drivs av Lunds stift, breddar både erbjudande och målgrupp genom storsatsningen. Mustasch Reklambyrå har fått förtroendet att sköta marknadsföringen av den historiska lanseringen.

Varma bad under bar himmel och såklart inuti den avskalat stilrena spabyggnaden på dryga 700 m2. Bastu, behandlingar och njutbara vilopauser ska locka en ny grupp av besökare och ge de som återvänder ytterligare värde. Första spadtaget togs i maj och i samma veva besökte Mustasch Reklambyrå Stiftsgården Åkersberg för att presentera sina idéer om ett marknadsföringskoncept för Andrum och invigningen. Nu är arbetsgruppen på Mustasch i full gång med strategiarbete och produktion av form och innehåll.

Vår marknadsstrateg och delägare Sofia Persson är kundansvarig för Andrum Spa:

– Detta är ”nyp-mig-i-armen-häftigt”! Det allra första spaet någonsin i Svenska kyrkans historia och vi på Mustasch får vara med och skapa känslan! Vi ska ta fram logo, grafisk profil, marknadsföringsstrategi och olika former av marknadsföringsmaterial. Det är ett helt unikt, historiskt uppdrag och vi är så glada över att ha fått förtroendet.

Driftchefen på Åkersberg Stiftsgård, Jens Malmhagen, är också glad över samarbetet:

– Vi vässar oss på många olika fronter nu. Vi renoverar rum, hall, matsal och reception på Stiftsgården Åkersberg. Men vår riktiga storsatsning är så klart Andrum Spa. Vi har varit mycket noggranna i valet av samarbetspartners, såväl arkitekt, inredare och reklambyrå har blivit hårt konkurrensutsatta innan vi tagit vårt beslut. Valet föll på Mustasch för att vi kände att de både har den strategiska kunskapen kring kanalval och budskap, samt en god förståelse för vår verksamhet.

Skisser: Johan Sundberg Arkitektur