Ursprunget utforskas med AR

2018-03-13

Vår lösning för att marknadsföra Multicopys senaste premiumpapper – det unika, koldioxidneutrala Multicopy Zero – är en AR-upplevelse. Det är något helt nytt, ja banbrytande, i den traditionella pappersbranschen och var faktiskt också Mustaschs första leverans av en kampanj med Augmented Reality.

Med AR-kampanjen och den gratisapp som tagits fram, ger vi användaren möjlighet att utforska Multicopy Zeros ursprung – den skandinaviska skogen – genom en interaktiv 3D-promenad med informativa ”hotspots” om produktens egenskaper, Multicopy och Stora Enso. För varje användare kompenserar Stora Enso för en viss mängd CO2-utsläpp, så ”utforskaren” gör skillnad bara genom att ta steget in.

Kampanjen tar avstamp i produktens core message: When it comes to paper, nothing can be quite something och knyter samman det traditionella och det nya – papperet som presenterar den trigger du behöver för att komma åt den digitala upplevelsen där du kan utforska produkten på ett nytt och annorlunda sätt.

3D Interactive har skapat 3D-världen och tagit fram appen.

Länk till filmen

Exempel på ”trigger-annons” för att aktivera AR-funktionen.