0709-69 01 85

Hugo Aronzon

Strategisk projektledare och UX-specialist

Gemensamt för all kommunikation som fungerar riktigt bra är att den är relevant, och anpassad för miljö, mottagare och kanal. Jag jobbar med användarvänlighet i digitala kanaler och det är en utmaning att sticka ut och ta plats i det absurda bruset. I tider med fake news, alternativa fakta och köpta artiklar har också trovärdighet blivit ett bekymmer. Möjligheterna är tack och lov bra mycket större – tänk bara på de digitala kanalernas fördel när det kommer till räckvidd och snabbhet. På kort tid och med små resurser kan vi hjälpa våra kunder att få ut ett genomtänkt och spetsigt budskap som kan påverka väldigt många.

Min bas är en utbildning på Hyper Island i Karlskrona. Arbetserfarenhet har jag samlat på mig genom att jobba med design, UX och projektledning på webb/reklambyråer i Malmö och genom en sejour hos en välkänd möbeltillverkare i Älmhult. På kundlistan finns bland andra Toyota Sweden, Academic Work, NKT/ABB och Malmö Live. Senast kommer jag från upplevelsebyrån Paraply där jag jobbade med användarvänlighet.

Det absolut bästa med min roll som projektledare är att tillsammans med kunden skapa rak, enkel och ärlig kommunikation med hjälp av innovativ teknik och klassiska verktyg. Analogt och digitalt som sida vid sida når fram och träffar mitt i prick – när det klickar är det magiskt! Jag ser till att vi aldrig tappar bort mottagaren, den är mitt fokus oavsett vilka kanaler vi kommunicerar i. Och jag älskar det tuffa jobb som det innebär att följa med i de trender och nya möjligheter som poppar upp med blixtens hastighet i det extremt föränderliga digitala landskapet.