BAGA Water technology

Webbplats i läsplatta och mobil.

Grafisk manual, framsida.

Grafisk manual, uppslag.

Produktblad.

Nyhetsbrev – Filtrerat.

Beskrivning: 

BAGA Water Technology tar fram vattenreningslösningar för enskilda avlopp. Det gör de med stor framgång, alltid med miljö, utveckling och slutresultat i tankarna. Under 2014 fick vi på Mustasch förtroendet att tillsammans med ledningsgruppen ta ett rejält grepp om BAGA:s varumärke. Steg ett har utgjorts av framtagandet av en tydlig marknadsstrategi, en grafisk identitet, ett kommunikationskoncept som lyfter fram BAGA’s starka säljfördelar samt en tilltalande webbplats.

Företaget riktar sig främst till två målgrupper – husägare och entreprenörer. Två grupper som har olika infallsvinklar på BAGA:s produktfördelar. Därför sätter webbplatsen stort fokus på att besökarna enkelt vägleds till rätt och relevant information. Med grundbultarna inom kommunikationskonceptet ”Tänk lite längre” och payoffen ”Rent på riktigt” har sidans innehåll växt fram i samspel med det nya grafiska uttrycket.

Resultat: 

Håkan Westerlund, VD BAGA Water Technology AB, berättar:
– När vi kontaktade Mustasch befann vi oss i ett läge där det fanns ett starkt behov av att bli tydligare mot marknaden. Vi behövde till exempel skapa både kännedom och en ökad efterfrågan även från husägare. Ett år efter genomförandet ser vi svart på vitt att vi gjort en märkbar försäljningsökning och att vårt varumärke blivit betydligt mer synligt och efterfrågat.

För det första så har vi fått en mycket modernare och trevligare hemsida. Och den tydliga grafiska profilen ger en enhetlig bild. Vi har fått mycket positiv feedback för det nya bildmanéret. Och kommunikationskonceptet Tänk lite längre profilerar BAGA, stärker vår tydliga hållbarhetslinje, de höga kraven som våra produkter uppfyller och vår expertis.

Samarbetet fungerar utmärkt! Mustasch agerar mycket professionellt och gör stor nytta för våra affärer, även i frågor som inte är deras core-business. Vi uppskattar de kontinuerliga statusrapporteringarna och kostnadsavstämningarna. Det är värdefullt och ganska sällsynt. Mustasch har gott rykte, det vet vi eftersom vi tog referenser innan vi anlitade dem och upptäckt att vi får positiv respons när vi berättar att de är ”vår reklambyrå”. Vi fick ett gott första intryck som därefter bara stärkts och vi ser fram emot ett långt samarbete.