BKS Honung & Förkylningshonung

BKS Honungs logotyp utformades som ett sigill för att snyggt kunna fästas på samtliga produkter.

Den grönblå färgen på förkylningshonungens etikett sticker ut på butikernas honungshyllor – många av konkurrenterna håller sig till gult och orange. Samtidigt indikerar den svala färgen de välgörande ingredienserna mentol och eukalyptus.

BKS Honungs logotyp utformades som ett sigill för att enkelt kunna fästas på samtliga produkter. Bandet mellan sigillen försäkrar köparen om att förpackningen inte brutits sedan honungen hälldes på burk.

En vikt ”papperstagg” med en kort beskrivning av BKS Honung. Kan både fästas på presentförpackningar, skickas med leveranser och fungera som informationsfolder för produkterna hos återförsäljarna.

Beskrivning: 

Kjell Carlsson på Blekinge Kust- och Skärgårdshonung är en passionerad biodlare sedan 1978. Kjell testar, experimenterar och produktutvecklar för att få fram den allra bästa honungen och nya välsmakande produkter.
Honungs-Kjell kom till Mustasch med sin unika Förkylningshonung med välgörande mentol och eukalyptus. Han hade ansökt och fått igenom en varumärkesregistrering på ”Förkylningshonung” som han ville inmuta på marknaden och behövde därför juridisk hjälp. Han ville dessutom ta fram en ny design/paketering för sin honung. Vi kopplade ihop Kjell med specialiserad varumärkesjurist och hjälpte honom att hitta rätt grafisk uttryck för hans Förkylningshonung. Vi tog även fram ett sigill samt en liten ”papperstagg” för BKS Honung, tänkt att pryda företagets alla produkter.

Resultat: 

Förkylningshonungen är sedan omprofileringen Kjells absoluta storsäljare. Han hinner under vissa perioder inte producera i takt med efterfrågan och funderar därför på att anställa. Responsen har varit entydigt positiv från kunderna och Kjell får ofta höra, även från sina återförsäljare, att de älskar utformningen på produkten och känner stolthet över att ha den på hyllan i sin butik.