Länsteatrarna Sverige

Logotypens ikon är en kombinerad symbol för att sammanställa och belysa de utmaningar som scenkonsten ställs inför, kombinerat med en scen med strålkastarljus.

Webbplats till Länsteatrarna www.lansteatrarna.se

Webbplatsen är responsiv för att automatiskt anpassa sig till pekplattor eller telefoner.

Webbplats, startsida.

Webbplats, startsida med Facebook-plugin till höger.

Webbplats, plugin för live-edit som gör det enkelt för redaktören att uppdatera information i realtid.

Webbplats, nerladdningsbara dokument som kategoriseras per sida.

Beskrivning: 

Länsteatrarna i Sverige gav Mustasch uppdraget att förnya sin grafiska profil samt designa och bygga en ny webbplats. Länsteatrarna driver den regionala scenkonstens intressen och består idag av 19 medlemsteatrar som tillsammans skapar runt 6.000 föreställningar och drar 600.000 åskådare varje år. Mustasch har genomfört ett omfattande arbete med att förnya varumärket genom en ny logotyp, visuellt uttryck och en webbplats som inte bara visar deras kreativa höjd utan även presenterar organisationen, medlemmar och dokument på ett informativt och strukturerat sätt.

Resultat: 

Linde Sjöstedt, verksamhetsansvarig på Länsteatrarna i Sverige:
– Tillsammans med Mustasch Reklambyrå har vi tagit fram en ny logga och en ny webbplats. Våra värdeord var styrka, samverkan och dialog. Vi är mycket nöjda med resultatet! Vi arbetade fram en helt ny hemsida www.lansteatrarna.se och den mottogs med applåder när vi presenterade den för våra medlemmar!