Repona mässmonter o film

Se filmen om mässdeltagandet (1.41)

Mässmontern hade en ”butik” till vänster och ett ”lager” till höger. Besökarna började med att ladda ner en app via QR-koden i butiken och beställde sedan en valfri vara via sin mobil. Varan registrerades direkt i lagret och små radiostyrda robotar körde fram leveranserna till besökarnas fötter.  Systemet var byggt i SAP och i det nya gränssnittet Fiori, vilket gav besökaren en direkt och personlig inblick i hur lättarbetat SAP är.

Besökarna i montern fick personliga instruktioner av Reponas superhjältekonsulter om hur de skulle beställa och fick veta mer om fördelarna med SAP.

En utomjordisk smakupplevelse? Robotarna delade ut snacks-beställningarna till besökarna.

Huvudbudskapet i mässmonterns tema:  ”Gränslösa SAP-system. Oändliga möjligheter.”

Annons som gick i SAPSA-nytt veckorna innan SAPSA Impuls, för att bjuda in till Reponas mässmonter.

Beskrivning: 

Konsultbolaget Repona är SAP-specialister. De frågade efter en ny idé för monter och material till mässan SAPSA Impuls samt annonser inför evenemanget – en idé som stack ut. Reponas målsättning med mässdeltagandet var att visa sina kunskaper och kundnyttan med ett SAP-system som både kör på nya databasen HANA i en molnlösning och använder SAP:s nya gränssnitt Fiori.

Mustasch valde att kommunicera Reponas fördelar i fråga om mobilitet, flexibilitet och oändliga möjligheter med det mest oändliga tema som finns – rymden. Korsat med Reponas väl inarbetade superhjältar blev mässtemat superhjältar i rymden. Och aktiviteten i montern visade upp Reponas tjänster, praktiskt och direkt.

Mässdeltagandet och besökarnas reaktioner dokumenterades av Crisp Film. Vi på Mustasch ansvarade för kontakten med Crisp och tog fram synopsis till den varumärkesbyggande filmen som har delats flitigt i sociala medier.

Resultat: 

Mässbesökarna upplevde montern som innovativ och kul. Hans Montelius, VD på Repona, sammanfattar:

”Mässdeltagandet blev mycket lyckat. Montern med superhjälte-rymdtemat och robotarna var ett riktigt dragplåster. Vi hade fullt hus, knöt många nya kontakter, fick visa upp våra tjänster och dessutom hade både våra besökare och vi själva riktigt roligt. Filmen och fotograferingen av montern har visat sig vara ett riktigt smart drag. Filmen har spridits viralt inom vår bransch. Kunder, medarbetare och till och med konkurrenter har delat den och spontant gett vårt mässdeltagande omdömen som ”coolt”, ”kreativt”, ”oslagbart” och ”fortsätt göra ert jobb så bra som ni gör det”.