Repona

Logotypens form utgör både en omfamnande person och en visuell beskrivning av hur SAP bygger sitt affärssystem av anpassningsbara moduler för att skapa olika lösningar. Varje del i logotypens ikon passar med varann och kan byggas oändligt som en formel.

Helsidesannons i annonskoncept.

Helsidesannons i annonskoncept.

Helsidesannons i annonskoncept.

Helsidesannons i annonskoncept.

Helsidesannons i annonskoncept.

Beskrivning: 

Repona är ett konsultföretag i Lund som arbetar med SAP:s affärssystem. Mustasch har varit med ända sedan Reponas start, vårt första uppdrag var att skapa logotypen. Den symboliserar Repona som kärnan i sina kunders affärssystem. Mustasch har utgått från logotypen för att skapa Reponas visuella identitet med bl a profilprogram, presentationsmallar och hemsidan www.repona.se.
Som kommunikationskoncept skapade vi “Repona-konsulten” – en superkonsult som med träffsäkerhet och snabbhet lägger all sin kraft på att installera, utveckla och förvalta SAP-system. Superkonsultens mål är att vara synnerligen effektiv på att eliminera alla typer av tidsbovar och säkerhetsfaror.
Repona-konsulten syns mest i fackpress, men kommer ibland även in till staden och rör sig bland vanliga människor.

Resultat: 

Repona fick snabbt respons på konceptet, även från överraskande håll i form av komplimanger från konkurrenter! Repona har haft en ständigt tilltagande efterfrågan och har ökat såväl omsättning som personalstyrka och resultat varje år sedan starten 2006.