STAC PAD

Bannerstand i samband med lanseringen i slutet av november 2013.
Mått = 300×216 cm

Inför lanseringen skapades även en specifik webbplats för STAC PAD för att ge stöd i införsäljningen av verktyget. Ett urval elitidrottare som tränas med verktyget som stöd ställde upp som modeller för marknadskommunikationen.

Exempel på vy i verktyget STAC PAD som ger professionella tränare stöd i att skapa anpassade periodiserade program till sina kunder.

Beskrivning: 

STAC (Scandinavian Top Athletic Center) har skapat det första digitala verktyget för professionell screening, analys, programdesign och periodisering. STAC PAD vänder sig till professionella tränare som vill nå de bästa resultaten tillsammans med sina klienter.
Vi fick i uppdrag att formge verktygets design, samt bistå med marknadsstrategi och produktion av diverse marknadsföringsmaterial i samband med lanseringen vintern 2013/2014.

Resultat: 

Cecilia Wulfing Dettner, vd på STAC:
– Lanseringen av STAC PAD, vårt digitala träningsverktyg, var strategiskt oerhört viktig för oss. STAC PAD är förutsättningen och plattformen för STACs vidare expansion i norden och internationellt. Utifrån strategiska samtal med Mustasch växte det fram ett modernare och kaxigare språk och utseende som vi tyckte stämde överens med den position STAC har idag. Vi är mycket nöjda med resultatet och får mycket bra feedback från våra kunder. Jag uppskattar mycket tydligheten, ärligheten och kompetensen hos Mustasch som helhet. Det gör att vi som företag växer och vågar ta beslut som vi annars skulle vara tveksamma inför.