Stora Enso – Inkcredible

En kraftfull lek med färg och ord ska få fler tryckerier att välja ett högkvalitativt InkJet-papper från Stora Enso.

Samlingsmapp för SuperiorJet och Bergajets säljfoldrar och tryckprover.

Samlingsmappens fram och baksida

Samlingsmappens insida med säljmaterial och provtryck till tryckerierna.

BergaJet, säljfolder

Insida, säljfolder

SuperiorJet, säljfolder

Provtryckblad som på alla möjliga vis ska visa papprets förträfflighet och göra det jämförbart med konkurrenternas.

Beskrivning: 

Stora Enso har saknat att kunna erbjuda papper som riktar sig specifikt till tryckerier som trycker med bläckstråleteknik. Nu har de utvecklat två olika InkJet-papper som upplevs att ha lika hög kvalitet som offset-papper, fastän trycktekniken är en helt annan. SuperiorJet och BergaJet ger bra vithet, skärpa och färgåtergivning och passar t ex utmärkt för trycksaker med variabeldata som ofta trycks med InkJet-teknik.

Vi fick i uppdrag att ta fram ett kommunikationskoncept för att i nästa steg skapa säljmaterialet för den globala marknaden.

Med formspråket vill vi visa på att pappret kan förvalta färgernas förmåga att ge ”impact”; ett samspel mellan fartfyllda bläck-splashar och naturens egna frukter.

Budskapet leker med ordet ink tillsammans med ord som beskriver papprets imponerande förmåga att sticka ut.